tisdag 13 april 2010

Superstart.se - snacka om startmotor!

Superstart.se är den absolut bästa startsidan enligt mig, slår till och med Googles variant. Den kombinerar massor av olika små gadgets till en helhet som anpassas till exakt dina behov, utan krav på inloggningar eller sånt krångel.


Lite förklaring av de gadgets jag mest använder:
  1. Nyhetsbevakning - Via Google Reader så aggregerar jag nyhetsflöden från t ex IDG, E24, fototidningar m fl
  2. Bloggbevakning - Via Google Reader så aggregerar jag bloggflöden (via RSS) så att jag får in alla bloggar jag följer på startsidan
  3. Remember the Milk - Min att-göra-lista, direkt på startsidan
  4. Aktieportfölj - Min aktieportfölj och hur den har utvecklats under dagen (just dagen för screenshoten var inte på topp)
  5. Facebook - Direkt kopplad till mitt Facebook-konto, gör att jag på min startsida får min FB-feed smidigt och bra.
  6. Sökmotorer - Hitta.se, Blocket, Eniro, Wikipedia och massor av andra
Allt detta på en enda startsida!

Länk: http://www.superstart.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar